Jij wilt dat je leerlingen weer perspectief ervaren?

Je hebt nu de mogelijkheid om een projectpakket te bestellen voor dit één- tot tweedaagse schoolproject voor 13-15 jarigen waarin de leerlingen de aandacht krijgen die ze dit jaar verdienen!

 

80% van de jongeren zit in de knel...

Veel jongeren worden belemmerd in hun omgeving om zichzelf te uiten en hun innerlijke kompas te ontwikkelen. De jongeren kijken in het project een herkenbare film van ongeveer 30 minuten over een jongere die thuis in de knel zit en daar uiteindelijk weer wat perspectief in ziet. Het begeleidende educatieve materiaal helpt de jongeren een stem te geven aan hun innerlijke kompas, in gesprek te raken met elkaar en met geschikte volwassenen en waardering te voelen voor wie ze zelf zijn en hoe ze zichzelf verder kunnen ontplooien.

Ze ontwikkelen zo op een veilige manier een langdurig gevoel van eigenaarschap, motivatie en saamhorigheid.

 

... dus laten we daar nu wat aan doen!

Want laten we nou eerlijk zijn. Jullie zijn toch met onderwijs bezig om je leerlingen op te leiden tot evenwichtige individuen die de samenleving kunnen versterken vanuit hun eigenheid en hun persoonlijke motivatie?

Hoe zou je het dan ook vinden als jullie de leerlingen echt gaan zien, als ze elkaar echt gaan zien en als ze zichzelf echt gaan zien zoals ze zijn: in hun kracht en met hun persoonlijke mogelijkheden? 

Video Poster Image
Call To Action

Als leerlingen ZICHZELF niet goed zien, hoe kunnen ze dan door ANDEREN gezien worden?

Over Improvalley

De afgelopen 7 jaar werkten we met Improvalley aan het 2-daagse culturele projectpakket Over Doelen en Dromen. De voorstelling die hierbij gemaakt werd kreeg 4,7 sterren van het publiek: leerlingen en ouders. De docenten merkten een jaar later nog een zeer positief effect op het gezonde zelfbewustzijn van de leerlingen. Deze theatervoorstelling wordt nu omgezet naar een indrukwekkende film die vanaf mei in de klas en online bekeken kan worden.

Improvalley is opgezet door Moes Wagenaar (rechts) en wordt organisatorisch en uitvoerend ondersteund door Marieke van Laar (links). We werken samen met geweldige mensen uit zowel de improvisatiewereld als uit de (levenskunst)educatie om onze programma's te finetunen. Wij weten inmiddels als geen ander hoe je met weinig moeite je leerlingen het eigenaarschap over hun leven kunt laten ervaren en versterken.

Naast het culturele project Over Doelen en Dromen bieden we ook structurele programma's aan met e-learning en online live-trainingen voor mentoren, interne trainers en leiders om eigenaarschap, levenskunst en improvisatievaardigheden als school te leren ademen in alles wat je doet met leerlingen en in het team zelf. Bij een schoolprogramma zit het culturele project voor één leerjaar inbegrepen.

Alles wat je nodig hebt voor twee transformerende projectdagen

Dit jaar, 2021, is de prijs nog geen 25 maar 15 euro per leerling (richtprijs bij 200 leerlingen), inclusief een film, fysiek lesmateriaal en een online minitraining voor ouders/verzorgers.

Je krijgt als school ook een implementatiecoach vanuit ons die op gezette tijden persoonlijk in gesprek gaat met jullie over tips, checklists en te maken keuzes om je te ontzorgen bij de planning van de uitvoering.

 

Reserveer een pakket >>

Nu voor een leerjaar met 300 leerlingen maar € 3000 (+ € 1000 voor de ouders)

Prijsindicatie 2021

€ 15

per leerling (richtprijs bij 200 leerlingen incl. ouders/verzorgers)

  • Je krijgt fysiek en online materiaal waarmee je op het moment dat het jullie uitkomt het project kunt uitrollen.
  • Je ziet hoe je gemakkelijk met mentoren en culturele vakdocenten een project neerzet dat bijdraagt aan het mentale welzijn van de leerlingen.
  • Je ontdekt hoe je leerlingen kunt motiveren om eigenaarschap over hun leven te nemen.
  • Je ontdekt welke mindset geschikt is om een persoonlijk schoolklimaat te scheppen.
  • Je geeft in twee dagen aandacht aan de leerling zelf, de omgeving van de leerling en helpende acties die kunnen worden uitgevoerd.
  • Leerlingen, docenten en ouders leren de 'levenskunst' mindset die het leven diepgang en plezier geeft.
  • Je krijgt lesbeschrijvingen voor mentoren en culturele vakdocenten.
  • Je krijgt werkboeken voor twee dagen die klassikaal of zelfstandig zijn uit te voeren.
  • Je ervaart in de film hoe de 'levenskunst' mindset een heel andere vibe geeft dan de houding waarbij we 'doen wat we altijd deden'.
  • Je krijgt waar nodig (pro-actief) hulp op afstand van onze implementatiecoach.

 

Reserveer (vrijblijvend) een pakket >>

WAT IMPROVALLEY UNIEK MAAKT...!?

Jullie hebben eigenaarschap

Wij weten dat scholen enorm veel kwaliteit in huis hebben. Zowel bij mentoren als bij culturele vakdocenten. Ons project ondersteunt jullie eigen kwaliteiten. Wij leveren daarvoor materiaal, handleidingen en telefonische hulp en tips. 

Ouders spelen een rol

Ouders en verzorgers spelen een cruciale rol in de omgeving van de leerlingen. Zij krijgen online toegang tot de film (30 min.) met een bijbehorende online mini-training (15 min.) over het ondersteunen van de eigenheid van hun tiener.

Zelfreflectie

Juist in de Corona-tijd

Waar veel culturele projecten nu een te grote uitdaging zijn is dit project juist NU geknipt:

  • De film is overal te bekijken en de  opdrachten zijn zelfs met online onderwijs uit te voeren.
  • Docenten doen het zelf, maar hebben nagenoeg geen voorbereiding nodig in deze drukke tijd.
  • Je geeft een onmisbare boost aan het mentale welzijn van leerlingen.

CJP voor levenskunst

Cultuur geeft verbeelding. En verbeelding maakt dat je kunt zien waar je naartoe wil en waar je het voor doet. Dit project over levenskunst is voor driekwart een cultuurproject voor leerlingen (de rest is oudertraining) en kan in Nederland dus grotendeels met CJP-budget betaald worden.

Film

Synopsis

De eerste dag staat de film centraal die gaat over je interne kompas vinden en volgen.

"Wat als je ouders vinden dat je over sommige dingen niet mag praten? Als je op school wordt uitgelachen om iets wat je serieus bedoelt? En als je een gigantische ruzie krijgt door eerlijk te zijn? Dan maar horen, zien en zwijgen... Of is er een alternatief?" 

Cast

We hebben een geweldige cast voor de film... al zeggen we het zelf :-). Rowan en Tommy, winnaars van Holland's Got Talent '20 dansen de duetten en Luna Cruz Perez, bekend als Anne Frank uit de videodagboekserie, neemt ook bij ons de videodagboeken voor haar rekening. Al speelt ze hier natuurlijk geen Anne, maar Noor, een meisje van nu!

Nieuwsgierig hoe het project eruit ziet?!

NB De theatervoorstelling is inmiddels vervangen door een film waar de leerlingen niet zelf in spelen. Leerlingen kunnen nog wel werken aan een individueel creatief werkstuk.

 

Wij staan voor kwaliteit en plezier

Anneke Sools

Universiteit Twente, Psychologie

Ik doe vanuit de UT onderzoek naar toekomstverbeelding en soms klinkt dat nog als toekomstmuziek, maar in dit project wordt gewoon al handen en voeten gegeven aan die toekomstverbeelding. Fijn om hier met ons onderzoek op aan te kunnen sluiten.

Martine Horstman

Het Stedelijk Lyceum, Kottenpark

Kwetsbaar en oprecht zijn, dat is waar het teveel mensen aan ontbreekt, helaas. En als wij als school de leerlingen dat wel mee kunnen geven, dan is dat fantastisch. Al toen Moes de school kwam binnenlopen merkte ik dat zij ons hier op heel natuurlijke wijze mee helpt. Super!

Dit is wat je krijgt als je SNEL start

Dag 1 | Film over het welzijn van jongeren met mentorlesprogramma - basis

De eerste dag is een dag die door de mentoren wordt begeleid. Er wordt een online film gekeken en er zijn fysieke werkboekjes en handleidingen. Op deze dag zien leerlingen het verschil tussen passief en actief in het leven staan. En ze ondervinden het belang van geïnteresseerd zijn in zichzelf en in elkaar en van elkaar ondersteunen.  

Dag 2 | Creatief werkstuk voor eigenaarschap - optioneel

De tweede dag wordt door eigen kunstvakdocenten begeleid. Er wordt online inspiratiemateriaal bekeken en er zijn nog altijd werkboekjes en docentenhandleidingen. Bij het maken van een creatief werkstuk wordt het eigenaarschap van de leerlingen aangewakkerd; ze ervaren motivatie en toestemming om ook na het project concrete en mooie stappen te zetten.

Ouders | Online mini-training voor persoonlijk klimaat thuis - optioneel

Voor ouders is er een online mini-training die in gaat op de elementen in de film die horen bij 'thuis'. Ouders en verzorgers leren hierin wat voor mindset ze kunnen aannemen om hun tieners te ondersteunen bij het nemen van keuzes die bij ze passen en het waarom en hoe van thuis praten over persoonlijke onderwerpen.

Organisatie | Implementatie-coach

We helpen je graag bij allerlei organisatorische dingen. We kunnen voorbeeldmailtjes aanleveren, check-lists en tips en trucs om van de twee projectdagen een groot succes te maken. Jullie zorgen uiteindelijk voor meer mentale weerbaarheid bij leerlingen, extra kracht en motivatie om zichzelf te ontplooien zoals bij ze past... en wij ondersteunen jullie daar graag bij!

Toepassing op maat

Wij willen dat jullie 100% tevreden zijn. Vandaar dat je goed contact hebt met onze implementatiecoach die het projectmateriaal toe helpt passen op de manier die het beste bij jullie unieke school en wensen past!

Wij halen alles uit de kast om jullie leerlingen een transformerende ervaring aan te bieden. Jullie hebben hierbij niks te verliezen, maar alles te winnen!

 

Ja, de leerlingen zijn eraan toe >>